Vårt Bokningsstöd har varit igång några månader och här kommer några enkla tips på hur du kan förbereda dig eller dina kollegor inför beställning.
Om du har mer än en anställning är det viktigt att du anger vilken av dina anställning din beställning avser. När du angett ditt personnummer visar bokningsstödet vilka anställningar som du har i HSA-katalogen och du väljer därefter den anställningen som beställningen avser.
Ska du byta anställning eller om du nyligen gjort det, är det viktigt att du anger den nya anställningen när du beställer. Om den nya anställningen inte visas i bokningsstödet efter det att du angett ditt personnummer beror detta på att du inte finns upplagd i HSA-katalogen för din nya anställning. Kontakta din nya arbetsgivare så att de lägger upp dig i HSA-katalogen.
Ta reda på vilket BeställarID (VGR-anställd) eller Referensnummer du har innan du gör din beställning. Detta för att vi enkelt ska kunna skicka fakturan till rätt mottagare inom din verksamhet. För dig som arbetar inom kommun finns en lista över vilket Referensnummer som gäller för din kommun här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Prenumeration
Önskar du prenumerera på information från GITS hemsida, eller önskar du avsluta din prenumeration?
Klicka dig vidare via prenumerationstjänsten
Adress:
Regionens Hus
40544 Göteborg
Besöksadress:
Regionens Hus
Bergslagsgatan 2
411 04 Göteborg
Kontakta GITS
gits@vgregion.se
Org Nr: 232 100 0131